Hey, geen homo?

Sinds de mobiele invoering ontkom je soms niet aan gesprekken die je niet eens wil horen, maar waar je met tijden ook van kan genieten. Vandaag ving ik zo’n éénzijdig mobiel gesprek op.

Voor mij, wachtend in de rij bij de kassa, staat een vrouw te bellen. Ze praat nogal luidruchtig, wat je ook wel schreeuwen noemt. ‘Hey broer! Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben jaloers op je jonge, je woont nu samen hoorde ik. Ik dacht wat!, heeft hij een relatie met een vrouw? Je bent dus geen homo? Dan is ze even stil, zodat haar broer de tijd krijgt om te antwoorden. Dat is vast een kort antwoord, want na een paar seconden raast ze verder: ‘Ja, ik dacht je bent homo, je bent al zo lang alleen en je woonde nog steeds bij onze ouders. Gelukkig man! Je bent geen homo? Hm, ze twijfelt dus nog.. Weer krijgt de broer een paar seconden om te antwoorden, waarna ze weer door haar mobiel joelt: ‘Ik ben blij voor je man! Echt, je bent toch geen homo. Leuk dat je samen met een vrouw woont. Echt, ik ben jaloers op je! Ik spreek je snel weer, doei.’

Nu vraag ik mezelf af, als zij zo jaloers op hem is, is zij dan wellicht lebisch?

Leave a Reply

